Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

Ինչպես ճանաչել Աստծո կամքը

Ինչպես ճանաչել Աստծո կամքը
31.10.2017 | 00:08

Ո՞վ է իմաստուն և խելացի մարդը: Այս հարցին տարբեր մարդիկ տարբեր ձևով են պատասխանում: Ոմանք, օրինակ իմաստուն են կոչում նրանց, ովքեր լավ գիտեն ինչպես կարելի է շատ փող աշխատել և հարստանալ, կամ նրանց, ովքեր կարողացան իշխանության հասնել, կամ ով ձեռք բերեց ճանաչում և փառք, կամ նա, ով կարողանում է իր հաճույքի համար գեղեցիկ կյանք ապրել:


Մի խոսքով, այս կարգի մարդկանց համար լինել խելացի նշանակում է հասնել հաջողության երկրավոր կյանքում: Տրամաբանությունն այստեղ պարզ է՝ եկեք ուտենք, խմենք, զվարճանանք և վերցնենք կյանքից ամեն ինչ, որովհետև վաղը պիտի մեռնենք:
Իհարկե, շատերին այսպիսի ցածր պատկերացումը մարդու իմաստության վերաբերյալ չի բավարարի, և նրանք էլ հարցին, թե ով է մարդկանցից իմաստունը, կպատասխանեն` նա է իմաստունը, ով սրտացավ է, բարձր կրթություն ունի, բազմակողմանի զարգացած է, մի քանի լեզուների է տիրապետում, շատ երկրներով է զբոսնել, շատ բաներ գիտի և այլն... «Ահա այսպիսի մարդկանց հետ շփվելը հետաքրքիր է,- կասեն նրանք,- սրանք են իրապես խելացի»: Ոմանք էլ կասեն` իմաստունը նա է, ով փորձառու է, խորաթափանց միտք ունի, ով ճանաչում է կյանքը և մարդկանց, կարողանում է իր կյանքում կիրառել ամբողջ իմացածը: Հարցին` ում կարելի է համարել իմաստուն և խելացի, նման պատասխաններ տալիս են սովորաբար աշխարհիկ մարդիկ:


Քրիստոնեությունը, սակայն, այս հարցին պատասխանում է այլ կերպ: Ահա թե ինչ է ասում սուրբ Անտոնիոս Մեծը. «Մարդիկ սովորաբար խելացի են կոչվում սույն բառիս սխալ կիրառմամբ: Նրանք չեն խելացի, ովքեր ուսումնասիրել են հին իմաստունների գրությունները, այլ նրանք, ում հոգին է իմաստուն, ովքեր կարող են քննել` ո՞րն է չարը, ո՞րն է բարին, և փախչում են հոգին վնասող չարից, իսկ բարու և հոգեշահ բաների համար ջանասեր են և կատարում են այն առ Աստված մեծ գոհունակությամբ: Սրանք միայն իրապես խելացի պիտի կոչվեն: Ճշմարտապես իմաստուն մարդը մեկ հոգս պիտի ունենա՝ ամբողջ հոգով հնազանդվել և հաճելի լինել բոլորի Աստծուն»: Սուրբ Անտոնիոսի այս խոսքերից պարզ երևում է, որ մարդն առանց Աստծու չի կարող ճշմարտապես խելացի լինել: Միայն նա, ով Աստծուն հաճելի կյանքով է ապրում և կատարում Նրա կամքը, կարող է կոչվել իմաստուն և խելացի: Հենց այսպիսի իմաստություն է սովորեցնում մեզ Սուրբ գիրքը, երբ ասում է Պողոս առաքյալի շուրթերով . «Մի՛ եղեք անխոհեմ և անմիտ, այլ փորձեք, թե ո՞րն է Աստծո կամքը»: Նույնն է սովորեցնում մեզ նաև Տերունական աղոթքը, որի խոսքերը`«եղիցին կամք Քո, որպես յերկինս եւ յերկրի» ասում ենք մենք ամեն օր:


Պարզ ասելով` էլ ու՞մ կամքը, բացի Աստծու կամքից, մարդ կարող է կատարել: Իրականում մարդ կարող է կատարել երեք կամք. առաջինը` Աստծո, որը կատարյալ է և փրկարար, երկրորդը՝ մարդու սեփական կամքն է, որը եթե վտանգավոր չէ, միևնույն է, փրկարար լինել էլ չի կարող, իսկ երրորդը` դիվական կամքը, միշտ վտանգավոր և կործանարար: Այստեղից երևում է, որ փրկարար կամքը միայն մեկն է՝ դա Աստծո կամքն է, իսկ մյուս երկուսը մեզ չեն փրկում, այլ տանում են կործանման: ՈՒրեմն, նա, ով կամենում է փրկվել, անպայման պիտի ձգտի իր կյանքում կատարել Աստծու կամքը: Սակայն որպեսզի կատարենք, այն պետք է իմանանք: Հնարավո՞ր է մարդուն իմանալ Աստծո կամքը, և եթե հնարավոր է, ինչպե՞ս դա անել: Օրինակ, սրբերը իմանում էին Աստծո կամքը անմիջապես Աստծուց, և դա հասկանալի է: Իսկ մենք, որ հեռու ենք սրբերի կատարյալ վիճակից, ինչպե՞ս այն ճանաչենք: Այս բանը այնքան էլ պարզ և հեշտ գործ չէ, դա մի գիտություն է և արվեստ, որին հասնել միանգամից չես կարող: Այն հնարավոր չէ սովորել զուտ տեսականորեն, ինչպես, օրինակ, սովորում են ֆիզիկայի օրենքները կամ երթևեկության կանոնները: ՈՒսումնասիրվում է այն բազում տքնություններով, բազում պայքարներով ու փորձություններով և քրիստոնեական կյանքի մեծ փորձառությամբ: Այն չափով, որչափ մարդ մոտենում է Աստծուն, նույն չափով էլ ընդունում է Նրանից հոգևոր խոհականության շնորհը և ունակ է դառնում անսխալ ճանաչելու Նրա կամքը:
Իսկ ի՞նչ է հոգևոր խոհականությունը: Սուրբ Պայիսիոս Աթոսացու խոսքերի համաձայն հոգևոր խոհականությունը սրբվածություն է, Աստվածային լուսավորություն, հոգևոր պայծառություն: Քրիստոնյան ամեն կերպ պիտի ձգտի ձեռք բերել այդ շնորհը: Սակայն նրանց համար, ովքեր չեն հասել բարձրության այդ չափին, կան որոշ միջոցներ, որոնք պիտի օգնեն այն սովորելու ճանապարհին: Դիտարկենք նրանցից գլխավորները:


Առաջին՝ նա, ով ուզում է իր կյանքում ամեն բան կատարել ըստ Աստծո կամքի, անպայման պիտի ուշադիր ուսումնասիրի Նրա Խոսքը՝ Աստվածաշունչը, որտեղ Տերն ինքը հայտնում է մարդուն Իր կամքը: Նաև կարդալուց բացի պետք է ձգտենք մեր կյանքում իրագործել Սուրբ գրքի պատվիրանները: Պետք է պատկերացնենք, որ Աստված մեզ տեսնում է, ի՞նչ է սպասում մեզնից և ինչպե՞ս է ուզում, որ մենք վարվենք: Պետք է հիշենք, թե Սուրբ գրքի ո՞ր խոսքերը կամ պատվիրաններն են կիրառելի տվյալ իրավիճակում, և դրանից ելնելով էլ փորձենք կատարել ճիշտ, այսինքն` Աստծուն հաճելի ընտրություն:


Երկրորդ՝ նա, ով ցանկանում է կատարել Աստծո կամքը, պետք է ուսումնասիրի սրբերի կյանքն ու վարքը: Սրբերը այն մարդիկ էին, ովքեր իրենց ողջ կյանքը նվիրեցին Աստծո կամքը կատարելու գործին ու կարող են նաև մեզ սովորեցնել նույնը:
Երրորդ՝ կա ևս մի միջոց իմանալու Աստծո կամքը, եթե չկա հնարավորություն հարցնելու հոգետես հորից կամ խոստովանահորից, պետք է աղոթք անել և խնդրել, որ Աստված մեզ տա իմացություն: Սուրբ հայրերը խրատում են, որ լավ է երեք անգամ աղոթք անել որևէ որոշում կայացնելուց առաջ և նկատել, թե որ կողմն է հակվում սիրտը, թեկուզ մեկ մազի չափ: Իսկ եթե գործը չի պահանջում հրատապ որոշում, ապա երիցս աղոթել երեք օրվա ընթացքում: Քանզի և մեր Փրկիչը երեք անգամ աղոթեց Գեթսեմանիի պարտեզում` կրկնելով նույն խոսքերը:


Նույն մտքերն է արտահայտում նաև սուրբ Պայիսիոս Աթոսացի ծերը: Նրա խոսքերի համաձայն, որպեսզի ցանկացած գործում կատարվի Աստծո կամքը, պետք է նախ` աղոթք անել, երկրորդ՝ խորհել, մտածել (որովհետև իզուր չէ, որ Աստված մարդուն խելք տվեց) և, երրորդ՝ գործել, ջանք թափել: Եվ դա շատ իմաստուն կանոն է, քանի որ աղոթքը մարդու միտքն է լուսավորում, այնպես որ նա դառնում է ընդունակ գտնելու ճիշտ, Աստծո կամքին համաձայն որոշում: Նաև, ընդհանրապես, պետք է ուշադրություն դարձնել, թե ինչ է ասում Տերը Սուրբ գրքի միջոցով, քո գիտակցության և խղճի միջոցով, կամ բարեպաշտ և իմաստուն մարդկանց շուրթերով, նաև արտաքին նշանների միջոցով:


Այսպիսով, սիրելի եղբայրներ և քույրեր, օգտվելով վերը նշված օրինակներից, սովորենք մեծագույն գիտությունը՝ իմանալ, ճանաչել և կատարել Աստծո կամքը ամեն ժամ, ամեն տեղ և ամեն գործում: Որովհետև, եթե մենք չենք կատարում Աստծո կամքը, ապա անպայման կատարում ենք կամ մեր սեփականը, կամ էլ դևերի կամքը, և սրանք երկուսն էլ չեն մոտեցնում մեզ փրկությանը, այլ տանում են կորստյան: Միակ բարին ու փրկարար և կատարյալ կամքը կամքն է մեր Տիրոջ և Արարիչ Աստծո: Նրա կատարյալ կամքը պիտի մենք ամեն կերպ փնտրենք, իմանանք և կատարենք մեր կյանքի բոլոր օրերում ըստ գլխավոր աղոթքի խոսքերի. «...եղիցին կամք Քո, որպես յերկինս եւ յերկրի»: Ամեն:


Թարգմանությունը`
Դարբասի հոգևոր հովիվ
Տեր Ընծա քահանա ՄԻՐԶՈՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 4632

Մեկնաբանություններ